pengrobanan 1957 HATI MALAYA



kalo sekali pandang..
mungkin rasa biasa saja cerita 1957 hati malaya..
mungkin tak teringin pon menonton..

tapi bila dah mendalami jalan cerita..
yang fakta memang fakta dan tak boleh di sangkal..
rasa hati mula terharu dan bangga..
tersentuh hati, derai air mata..
babak perjuangan mereka dahulu..
perjuangan orang dulu, nenek moyang kita..
tanpa perjuangan Dato' Onn, Tunku Abdul Rahman..
mungkin negara masih lagi menjadi hamba penjajah..
merempat di negara sendiri mungkin..

Melayu dulu satu..
bersatu perjuangkan kemerdekaan..
kerna "hidup MELAYU", "MERDEKA" tercipta..

tersentuh seketika kala melayani cerita ini..
sumbangan nenek moyang kita, MERDEKA akhirnye..
aku masih lagi menagih sisa-sisa dari sumbangan mereka..
harap nanti satu hari aku bole sumbang sesuatu untuk negara chenta hati ini..

dalami lirik lagu siti.. titis jernih jatuh lagi..
sebak mungkin kerna perjuangan yang payah ini...

Janji hati suara cinta sakti
Cinta agung dari jiwa ternyala
Janji tanah lahir aku cintai
Aku rela sama membela

Pengorbanan jangan diluka
Khianat janji hilang jasa
Ku mencari hati mulia
Aku sanjung pencinta bangsa

Usah rajuk jauh hati rindu
Nafas lain haluan seketika
Aku rayu wira hati sayangku
Ini bukan mainan cinta

Pengorbanan jangan diluka
Khianat janji hilang jasa
Ku mencari hati mulia
Aku sanjung pencinta bangsa

Janji janji cintaĆ¢€¦. Pengorbanan jangan diluka Khianat janji hilang jasa Ku mencari hati mulia Aku sanjung pencinta bangsa Bila janji terlukis indah Usah lagi kau buru cinta Aku serahkan hati asmara ku Kini bebas hati bersatu oooo hati..

Comments

Popular posts from this blog

for a better life & environment care

caffein rush?

Kembali Lagi.