Sunday, April 26, 2009

fEVer o NervOus..

rasa takut?

rasa gelisah?

tidur terganggu...

itu aku ketika ini.. nervous yang amat sangat.. entah.. mungkin kurang peka dengan diri aku.. i'm a confius girl actually.. knowing nothing bout myself.. kecuali aku mau makan,tido,ke tandas.. arghh... perkara rutin seorang manusia itu aku tahu dan paham...

entah kenapa pagi ini.. sepatut nya ak masih lagi lena diulit mimpi... tapi kerna kegelisahan daku.. aku tidak mampu untuk melelap kan mata bulat ku ini untuk tido.. aku terganggu dengan musim ini.. exam season.. aduhai...

nasib aku baek semalam.. dapat movie dari lin.. nuridrin.. min.. bole la aku study bersama 'movie' itu..aishhhhh... banyak lagi perlu disumbat dalam otak aku ini....

perlukan kekuatan.. saban waktu aku mengingatkan diri aku bahwa aku menjunjung cita2 kedua orang tua ku.. ingin melaksana kan impian mereka yang memlahirkan dan membesarkan daku..

huhuhu... kekuatan itu aku pinjam daripada mereka.. di kala aku rasa aku tidak mampu.. kepada mereka aku mencari sirna kekuatan... mula lah jari jemari aku yang tak gatal.. menekan punat2 handphone kesayanganku "Motorola L9" nombor handphone mama...
pertanyaan pertama aku mesti lah "ma masak apa??" ayat wajib bagi aku.. apa tidak nya aku rindu akan masakan mama ku ini.. lama tidak menjamah lauk ikan pari masak asam pedas.. sambal petai daging.. masak lemak pisang.. favourite aku yang merupakan favourite ma aku sendiri.. haiiii~ terasa kala ini perut aku mula melagukan sesuatu minta diisikan..

berbalik kepada kerajinan aku.. aku juga selalu gak rindu kan abah.. lelaki ini.. tempat yang selalu aku manja...dari kecik kot sampai dh 21 tahun ni... em... sebab kan abah kerja.. kadang2 jek aku meringankan jari ku mendail nombornya..
em... kaco die buat kerja.. em.. kalo lihat abah.. tak banyak bersuara.. kadang klaka.. tapi bila abah marah... rasa macam nak sembunyi jauh jek... takut.. abah diam tapi garang.. mama pulak terbalik... garang.. tapi sangat open. open mama dari segi pandangan.. melayu tipikal itu masih ada dalam keluarga aku..

emmm....
kegelisahan diri aku seakan menarik sekali urat2 kat perut kecut.. huhhuhu...
rasa mau sewel sudah aku ini...

tolong la........

No comments:

Post a Comment