malam tanpa bulan~*~

hujan kembali mencurah ke bumi..
dalam malam yang gelap kelam..
bintang mula memencilkan diri..
di sebalik awan hitam yang menaungi..
kembali aku merenung langit hitam kelam..
bukan seperti malam-malam selalu..
yang sering ditemani bintang-bintang terang..
kemilau cahye gemerlapan..
mmm.. bulan...
cahye nye ghaib..ilang..
dari pandangan..
kembali lagi aku mencari cahye rembulan..
mau saja aku jerkah..
"bulan!!! kau dimana?? rindu aku cahye mu.. sinar mu kala malam menjadi penyuluh alam ilang... gelap malam tanpa mu.. rindu aku xterubat tanpa mu.."
tersedar dari lamunan..
tatkala guruh berdentum..
tersentak seketika..
segenap ruang dalam diri mula bernafas semula..
dari terdiam membatu.. aku mula mengerakkan langkah kaki aku..



BEREHAT SEBENTAR DENGAN KIT-KAT.. hahahaha..
mai sechawan.. bancuh air daa...
lazim malam-malam aku ditemani nescafe... hahaha.. peberet aku tuh.. lagi2 lak skrg ni maya karin ckp nescafe anti-oksidan.. mau aku teguk xrenti-renti.. mau awet muda la katakan.. ronda-ronda blog list aku.. rindu pada cousin aku.. so jenguk la blog die..
terubat jgak rindu ni.. dh lama xjumpa.. emm... semoga berjumpa lagi..

Comments

Popular posts from this blog

for a better life & environment care

caffein rush?

Kembali Lagi.