Wednesday, July 20, 2011

keropok ikan parang tanjung dawai

assalamualaikum pembuka kata...

sudah agk lama jugak aku tak menulis atas belog aku nih.. mungkin dah lama aku tinggalkan dunia aku.. maksud aku.. dunia aku yang emo. mungkin emo bukan satu perkataan yg boleh di wakilkan bg memperlihatkn dunia aku. entah. aku pon masih belum faham dengan diri aku. banyak kali aku cuba cari diri ini. dalam doa aku, aku minta yg baik2 tok suma org yg aku kenal.. yg bawak kegembiraan dlm hidup aku,yg syg aku, yg lindungi aku, yg berkongsi dgn aku.. jujur aku kata. aku tak suka nk masuk campur hal org lain. suma yg aku pikirkan berkisar tentang aku.kaitan aku dgn kau. itu saja. makna kata lain aku tak kan kacau hidup kau. aku hanya nak menjaga kau, melindungi kau, sygkn kau.. itu jek! tak de niat aku nak menyusahkan hidup kau. kalau jadi pon di luar jangkaan aku.


sekali lagi aku cuba nak membuktikn aku ini punya hati yg keras. padahal hati aku rapuh sgt. macam keropok ikan parang yg de jual kat TANJUNG DAWAI tuh. SEDAP!! hehe..

dalam aku nak buktikn betapa cool n macho nye aku, aku sbenarnye dh terluka. SUMPAH!! tercalar jugak permukaan hati aku yg rapuh tuh.. masih lg aku jg supaya tak hancur luluh dek kerapuhan. Ala.. mcm kepingan keropok ikan parang yg tebal tuh, penjuru jek yg pecah.. tp struktur asal tetap utuh. eh. bole ea gtu. ahahahha.. metafora aku dgn keropok ikan parang, lapo agaknye neh.. almaklum ler diet mkn sayur ja.. hohooho

dunia nih aku rasa mcm tak adil dgn aku.. tp tape la.. semua dh ada ketentuan masing2.. mungkin ini salah satu cara aku blaja nk wat keropok ikan parang lg sedap kot..

p/S:: hujan bercucuran di tanah gersang kering kontang. adoi.. panas gila cuaca sekarang nih kan.so pas nih kena environmental friendly la ea.. coz dunia dh huru hara.. mcm la hidup aku skrg neh..

No comments:

Post a Comment