caffein rush?

gila kafein!!

adrenaline rush itu mungkin dalam badan kalau semangat tengah meluap2 tentang sesuatu. naik syeikh? ahh.. bukan2! beza adrenaline dan kafein mungkin kalo dari segi senang bahasa kefahaman manusia sekarang ini tentu nya asal kewujudan benda itu sendiri.

kalo ikut kes entri ini, tentu2 kafein dan adrenaline. ikut google adrenaline neh hormon dan neurotransmitter. punca dari proses otak. lain pulak bagi kafein neh, asal punca dari tumbuh-tumbuhan. alam semulajadi!

cuma yang unik bagi kafein neh ia umpama dadah. pensimulasi. adakah betul perkataan itu? oh. ak cuma nak bagitau yang kafein neh stimulasi kan sesuatu dalam badan manusia. sebijik secontoh dadah. arghhh.. maafkan aku kalo aku cuba gambarkan kafein yakni kopi bagi kebanyakan nya itu dadah. tapi sungguh! aku ADDICTED! bukan drug addict. tapi CAFFEINE ADDICTED!

sumpah!!! sambil angkat tangan sumpah tika taip patah2 perkataan.

aku bukan tak pernah tingalkan kopi. kafein yang dadah bagi aku. pernah. cuma hidup aku tidak berapa lengkap. nikmat kafein masuk dalam rongga2 badan aku umpama adrenaline rush yang kalian rasa apabila ada satu kuasa semangat.

percaya atau tidak.. untuk segelas cawan biasa aku perlukan dua paket coffee (3in1). jika datang gila aku.. oh. gila! waktu aku gila, paket kopi itu akan bertambah dengan meter kegilaan aku. mungkin kegilaan aku ini hanyalah stress bagi kamu orang. tika study pernah paket nescafe warna merah itu banyak dengan nombor 6. itu zaman matrikulasi. zaman universiti mungkin dengan nasihat kawan2 tercinta, jumlah paket berkurang kepada 2 atau 3. nampak sangat aku gila kafein!!

cinta kopi aku.. mungkin entri lain boleh ceritakan kisah cinta aku dengan kopi neh.. sebab cinta kopi, aku sudah tagih kafein untuk jangka masa lama, seperti penagih heroine yang tidak mampu tinggalkan heroine nye..

hari ini.. waktu dan tika ini. 2 paket kopi lagi sebagai pembuka hari aku...


Comments

Popular posts from this blog

for a better life & environment care

Kembali Lagi.